تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۳۰۱۳۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
  برگزاری آزمون تعیین سطح مأموران مالیاتی در استان خوزستان همزمان با مأموران مالیاتی سراسر کشور

 

آزمون تعیین سطح مالیاتی سال ۱۴۰۳ روز جمعه بیستم مهرماه در استان خوزستان و همزمان با ماموران مالیاتی سراسر کشور با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور و سازمان امور مالیاتی کشور برگزار گردید. 
به گزارش روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی خوزستان، آزمون تعیین سطح ماموران مالیاتی سال 1403 صبح روز جمعه ۲۰ مهرماه سال جاری با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور در سه سطح بر اساس پست‌های سازمانی کارکنان در دانشگاه شهید چمران اهواز  به صورت همزمان با سراسر کشور برگزار گردید.
این آزمون توسط مرکز آموزش، پژوهش و برنامه ریزی مالیاتی با هدف سنجش و ارتقاء سطح دانش و توانمندی های علمی و تخصصی کارکنان سازمان متبوع در زمینه قوانین و مقررات مالیاتی، فراهم شدن امکان نیازسنجی آموزشی مبتنی بر تحلیل نتایج آزمون و لحاظ کردن نتایج کسب شده در آزمون در فرآیند ارتقاء، انتصاب و جابجایی کارکنان صورت می‌گیرد.
گفتنی است بالغ‌ بر 623 نفر از ماموران مالیاتی استان خوزستان امسال در آزمون تعیین سطح  شرکت نموده و در قالب  سه سطح به رقابت پرداختند. درسطح یک شامل حسابرس مالیاتی، کمک حسابرس، کاردان مالیاتی، متصدی امور مالیاتی، مامور ابلاغ و اجرا و کارشناسان مشاغل مالیاتی(ستاد) و حسابرس ارشد مالیاتی و کارشناس مالیاتی و سایر پست‌های همتراز مربوط  تعداد 512 نفر، در سطح دو شامل  رئیس گروه حسابرسی ،مالیاتی، رئیس گروه مالیاتی (صف)، کارشناس یک مالیاتی (ستاد)، دادیار انتظامی مالیاتی و سایر پست‌های هم تراز مربوط 85 نفر و همچنین  در سطح سه  شامل رئیس امور حسابرسی مالیاتی، رئیس گروه مالیاتی (ستاد)، رئیس امور هماهنگی هیئت‌های حل اختلاف مالباتی، مدیر دادرسی مالیاتی، مدیر حسابرسی مالیاتی، معاون حسابرسی مالیاتی، معاون مدیرکل ستاد دفاتر مالیاتی، معاون مدیرکل مالیاتی (صف)، نماینده سازمان در هیئت حل اختلاف مالیاتی، دادیار مسئول انتظامی مالیاتی و سایر پست‌های همتراز 26 نفر  مشارکت کردند.
شایان ذکر است، در آزمون امسال در کنار بخش اصلی قوانین و مقررات مالیاتی، سامانه مودیان، قانون مالیات‌های مستقیم، قانون مالیات بر ارزش افزوده،  سامانه‌های مالیاتی نیز به مباحث اضافه شد. برگزاری چنین آزمون‌هایی بر ارتقا دانش و آگاهی کارکنان سازمان مالیاتی، به عنوان سازمانی تخصصی و دانش پایه که قوانین و مقررات و دستورالعمل‌های آن در حوزه‌های مختلف در حال اصلاح، ارتقا و تغییر هستند، جهت به روزرسانی دانش کارکنان ضروری به نظر می رسد.
بر اساس اعلام سرپرست مرکز آموزش، پژوهش و برنامه‌ريزی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، طراحان سوالات آزمون تعیین سطح، همکاران نخبه و خُبره در سازمان امور مالیاتی کشور هستند و در راستای اجرای آزمون با استاندارهای بالا برای سومین سال پیاپی است که مسئولان سازمان سنجش جهت برگزاری آزمون تعيين سطح ماموران مالیاتی همکاری لازم را انجام می‌دهند.

:
:
:
آخرین اخبار